Leaseauto advies en bemiddeling
bij You Leasesupport!

Klant aan het woord | Loodgietersbedrijf H. Baas

Klant aan het woord: Loodgietersbedrijf H. Baas

Dinsdag 11 maart 2025
Het is de Wereld Loodgietersdag! Een dag om stil te staan bij het vitale en onmisbare werk van de loodgietersindustrie. Voor ons een uitgelezen kans om You Leasesupport-klant loodgietersbedrijf H. Baas aan het woord te hebben. Deze loodgieter in ’t Gooi blinkt al jaren uit in dit vakgebied, 47 jaar om precies te zijn! We spreken Jof Houben, eigenaar van dit mooie bedrijf. Hij vertelt onder andere over hun sterke team, waar hun werkwijze aan te herkennen is en welke stappen zij zetten met hun wagenpark om klaar te zijn voor de toekomst.

  1. Jof, allereerst, wist je dat de Dag van de Loodgieter bestond en waarom deze dag in het leven is geroepen?
    Eerlijk gezegd, was het voor mij nieuw, maar een aantal collega’s kenden deze dag wel. Het triggert me wel om te ontdekken wie of welke organisatie deze dag bedacht heeft, dat ga ik later vandaag nog eens opzoeken!”

  2. Hoe groot is jullie team? En hoe is het voor jullie om aan goede loodgieters te komen?
    “Momenteel bestaat ons team uit ongeveer 20 vakmensen, wat voor ons het ideale aantal is om onze klantenkring in ’t Gooi goed te kunnen bedienen. Je hoort vaak dat het behoorlijk lastig kan zijn om goede medewerkers te vinden, vooral in dit soort vakgebieden, maar tot nu toe lukt dat ons best goed. We hebben een aantal jonge talenten in ons team, maar ook een groep mensen die al meer dan 15 jaar bij ons werkt. Die combinatie is echt een kracht.”
  1. Jullie zijn al ruim 40 jaar een begrip in ’t Gooi. Ongetwijfeld vormen de servicebussen een duidelijke herkenning in de regio. Waar is jullie werkwijze nog meer aan te herkennen?
    “Klopt, de naam Loodgietersbedrijf H. Baas wordt in deze omgeving zeker herkend via onze bestelbussen. Verder hebben we een betrouwbare reputatie opgebouwd binnen een grote, loyale klantenkring door onze jarenlange aanwezigheid. Of het nu gaat om spoedreparaties, routine-onderhoud of volledige installaties, onze hoogste prioriteit is altijd de tevredenheid van de klant. Natuurlijk gaat er wel eens iets mis – het is immers mensenwerk. We doen ongeveer 500 klussen per maand, en de ervaring leert dat zo’n 98% succesvol verloopt, terwijl er zo’n 2% is voor verbetering. Het gaat erom hoe je reageert op fouten en ze herstelt. Als er iets fout gaat schakelen we snel, we leren voortdurend van elke situatie, en klanten waarderen dat.”
  1. Duurzaamheid en energie-efficiëntie vormt in de afgelopen jaren een belangrijk onderwerp in jullie vakgebied. Beïnvloedt dit ook jullie keuze qua servicebussen die jullie rijden bijvoorbeeld?
    “Ja, dit beïnvloedt zeker onze keuzes. We hebben recent, na zorgvuldig rekenen, de eerste twee elektrische servicebussen besteld om mee te gaan met de tijd én omdat je op termijn in Hilversum niet meer met een Dieselbus de binnenstad in mag. Als bedrijf moet je daarin meebewegen. Met deze twee bussen hebben we die belangrijke stap gezet.”
  1. Tot slot, wat maakt dat je kiest voor You Leasesupport als jullie partner op het gebied van leaseauto’s?
    “Ik zeg altijd: wij hebben verstand van CV ketels, dak- en zinkwerk en loodgieterswerk, alle andere dingen wil ik zo min mogelijk tijd aan besteden. You Leasesupport maakt dit mogelijk door het beheer van leasecontracten volledig uit handen te nemen. Ik heb een vast aanspreekpunt, vragen worden snel opgepakt en er wordt actief meegedacht, dat is héél prettig.”