Leaseauto advies en bemiddeling
bij You Leasesupport!

Klant aan het woord | NU ’91

Klant aan het woord

Dinsdag 28 januari 2025
Het is de Dag van het Werkplezier in de Zorg! Wat heeft dat met You Leasesupport te maken hoor ik je denken? Lorenzo: “Wij vinden de zorg allereerst een waardevol en prachtig vak dat absoluut waardering verdient. En daarom bezochten wij op deze dag een trouwe You Leasesupport-klant die actief is in dit vakgebied: NU’91, de enige onafhankelijke beroepsorganisatie én vakbond voor zorgprofessionals.”

In dit interview spreken we met Michel van Erp – Hoofd van de afdeling communicatie binnen NU’91 en daarnaast hoofdredacteur van FLOOR, het magazine voor verpleegkundigen en verzorgenden van NU’91. Hij vertelt hoe belangrijk het is om stil te staan bij werkplezier in de zorg, voor welk doeleinde zij dagelijks onderweg zijn en tot slot hoe hij het contact ervaart met You Leasesupport.

Michel: “De Dag van het Werkplezier in de Zorg is dé dag om stil te staan bij alles wat het werk zo waardevol maakt. Een dag om samen met collega’s te praten over wat werkplezier betekent en hoe je dat kunt vergroten. We vergeten dat door de hectiek en drukte soms te vaak.”

  1. Allereerst, het is dinsdag 28 januari, de Dag van het Werkplezier in de Zorg. Vieren jullie deze dag als beroepsorganisatie?
    Het is altijd goed om stil te staan bij het werk in de zorg, en dat doen wij eigenlijk iedere dag. Naast dat wij ons dagelijks inzetten voor zaken die niet goed gaan in de zorg, vergeten we nooit de mooie kanten van het vak van verpleegkundigen, verzorgenden, begeleiders en alle aanverwante beroepen. Zelf ben ik ook verpleegkundige en ik kan vol overtuiging zeggen dat het het mooiste vak blijft wat er is.

    Als NU’91 willen we die mooie kanten ook zichtbaar maken, onder andere in ons magazine FLOOR. Hierin brengen we verhalen van zorgprofessionals uit alle sectoren in de zorg samen. Het is onze manier om de trots en passie van deze groep te laten zien en te delen.

  1. Wat zou je willen zeggen tegen alle zorgprofessionals op deze speciale dag?
    De Dag van het Werkplezier in de Zorg is dé dag om stil te staan bij alles wat het werk zo waardevol maakt. Het is een moment voor aandacht, waardering en respect. Een dag om samen met collega’s te praten over wat werkplezier betekent en hoe je dat kunt vergroten. We vergeten dat door de hectiek en drukte soms te vaak.

    Maar ik wil ook een kritische noot plaatsen. Werkplezier is niet alleen de verantwoordelijkheid van zorgprofessionals zelf. Werkgevers, politici en beleidsmakers spelen hierin een essentiële rol. Helaas zien we te vaak dat zij onvoldoende oog hebben voor wat nodig is om werkplezier daadwerkelijk te behouden. Werkplezier kan niet worden afgekocht met applaus. Dit is een professioneel vak dat een eerlijk en rechtvaardig salaris verdient.

    Tot op de dag van vandaag moeten zorgprofessionals vechten voor wat ze verdienen, terwijl het duidelijk is dat zij nog steeds kampen met salarisachterstanden. Werkgevers en politici weten dit, maar kiezen er bewust voor om niets te doen. Dat doet afbreuk aan het werkplezier en maakt dat de moed bij veel zorgprofessionals soms in de schoenen zakt.

  1. Hoe ziet werkplezier in de zorg eruit voor jullie bij NU’91?
    Voor ons is werkplezier de dagelijkse motivatie om ons volledig in te zetten voor alle zorgprofessionals. Het is een voorrecht om hun belangen te vertegenwoordigen op zoveel verschillende plekken, van cao-tafels tot sociale plannen en individuele ondersteuning. Het geeft voldoening om zorgprofessionals te helpen wanneer zij vastlopen of ondersteuning nodig hebben.

    Bij NU’91 werken we met veel passie en gedrevenheid aan alle facetten van de zorg. Dat wij ons werk mogen doen voor deze groep, is iets waar we trots op zijn.

  1. Jullie zitten door heel het land aan de cao-tafels voor goede arbeidsvoorwaarden, praten mee over zorgbeleid. Is dat waar jullie de leaseauto’s met name voor inzetten?
    Ja, absoluut. We zijn door het hele land actief, niet alleen voor cao-onderhandelingen, maar ook voor sociale plannen op instellingsniveau, ondersteuning bij FWG-zaken en het bezoeken van onze kaderleden in de instellingen. Het is voor ons belangrijk om dicht bij onze leden te staan. Mobiliteit is daarbij essentieel, en daarvoor zetten we onze elektrische leaseauto’s in.
     
  2. Tot slot, in de categorie plezierig contact, voor ons een belangrijk uitgangspunt, hoe ervaren jullie dit met You Leasesupport?
    Het contact met You Leasesupport is al jarenlang ontzettend prettig. Het is persoonlijk en klantgericht. Je voelt je geen nummertje, maar een gewaardeerde klant. De directe betrokkenheid maakt dat zij ons echt ontzorgen. Ze nemen veel van de noodzakelijke regelzaken uit handen, zodat wij ons kunnen richten op waar we het meest om geven: de zorgprofessionals.