‘Op volle toeren het nieuwe jaar in!’
Yeah: 2024 is van start! Uiteraard wensen wij namens You Leasesupport al onze relaties het allerbeste voor dit mooie nieuwe jaar. Ook vormt de start van 2024 een mooi moment voor een nieuwjaarsinterview met ons team. Lorenzo Hilhorst is per 1 januari 2024 ingestapt als mede-eigenaar en Linda van Dormaël is inmiddels helemaal up and running in haar nieuwe marketingrol. De bak aan ervaring die hiermee gepaard gaat, zorgt ervoor dat You Leasesupport nog sneller kan inspelen op veranderingen in de leasewereld en klanten nog beter kan bedienen. Kortom, You Leasesupport geeft gas en gaat op volle toeren het nieuwe jaar in!
Allereerst Daniël, gefeliciteerd met het heugelijke nieuws dat Lorenzo is ingestapt als mede-eigenaar. Wat betekent dit voor You Leasesupport?
‘Heel fijn! We werken al jaren met veel plezier samen. Voordat Lorenzo You Leasesupport kwam versterken, werkten we namelijk ook al samen als accountmanager in de binnen- en buitendienst bij een leasemaatschappij. Gezamenlijk hebben we meer dan 30 jaar lease-ervaring. Deze stap voelt zodoende heel natuurlijk aan en ook de continuïteit is hiermee gewaarborgd. Mede door dit laatste zie ik de toekomst rooskleurig tegemoet. We weten waar we over praten en zijn klaar voor verdere groei. We hebben veel trouwe klanten die steeds opnieuw bij ons aankloppen als zij een auto willen. En met Linda erbij zijn we klaar om nieuwe klanten in de armen te sluiten.’
Welke veranderingen in de markt volg jij op dit moment op de voet?
‘Op dit moment is het vervallen van de grijskentekenregeling per 1-1-2025 op bedrijfswagens een belangrijk onderwerp. Dit lijkt nog ver weg, maar rekening houdend met de huidige levertijden is het verstandig om hier op korte termijn actie op te ondernemen. Voorheen was het wijzigen van de bijtellingspercentages een belangrijk item om te volgen, zeker op elektrische modellen, maar het verschil ten opzichte van benzine wordt zodanig klein, dat dit niet meer zo relevant is voor leaserijders.
‘Als een klant belt, dan krijgen ze altijd één van ons aan de telefoon, waardoor je snel een band opbouwt.’
In de reviews lezen we vaak dat klanten jullie persoonlijk en proactief vinden. Waar komt dat door denk je?
‘Die persoonlijke benadering vinden wij heel belangrijk en daarmee maken we ook het verschil ten opzichte van een grote leasemaatschappij. Als een klant belt, dan krijgen ze altijd één van ons aan de telefoon, waardoor je snel een band opbouwt. Daarnaast zijn we allemaal sociale types, we vinden het leuk om onze klanten beter te leren kennen en natuurlijk is humor daarin ook een belangrijke factor. Door onze jarenlange ervaring, fijne relaties en kennis van de leasemarkt, kunnen we snel schakelen bij vragen en spelen we proactief in op veranderingen. Onze klanten weten inmiddels dat ze voor alle vragen bij ons terecht kunnen. Of het nu een uitgebreid offertetraject is of een simpele vraag over een tankpas, we helpen graag.’
Lorenzo, ook jij natuurlijk gefeliciteerd met deze mooie mijlpaal! Wat betekent dit in het dagelijkse reilen en zeilen?
‘In de dagelijkse werkzaamheden zal het geen enorme verandering zijn, omdat we al gewend zijn veel samen af te stemmen en beslissingen te nemen. Maar uiteraard verandert mijn rol wel van medewerker naar eigenaar, wat ook weer andere taken en verantwoordelijkheden met zich meebrengt. Ik zie het vooral als een enorme gave uitdaging om samen met Daniël en Linda You Leasesupport verder te laten groeien en onze bestaande klanten ook te blijven voorzien van het beste leaseadvies.’
‘We kennen elkaar zakelijk gezien door-en-door’
Wat maakt jullie zo’n sterk team?
‘Zoals Daniël al aangaf: we werken al jaren samen. We kennen elkaar zakelijk gezien door-en-door. Daardoor hebben we aan één woord richting elkaar al genoeg. We zijn een goed ingespeeld team. Dat is héél fijn! Daarnaast ken ik Linda ook al zo’n 10 jaar als Daniël zijn vrouw. Als nieuwe collega voelt dat dus ook erg vertrouwd en helemaal niet zozeer als een ‘nieuwe’ collega.’
Linda, jij bent inmiddels een paar maandjes onderweg binnen You Leasesupport. Hoe bevalt de autowereld?
‘Heel goed! Het is natuurlijk een heel andere wereld dan de farmaceutische industrie, maar dat maakt het juist zo leuk. Daarnaast heb ik altijd al een gezonde interesse in auto’s gehad. ‘De velgen maken de auto’, riep ik vaak. Nee, dat is niet echt een standaard vrouwenopmerking denk ik, haha! Verder is het een uitdagende job want de leasemarkt is snel, dynamisch en altijd in ontwikkeling. Nieuwe modellen die uitkomen, veranderende regelgevingen vanuit de overheid, en ga zo maar door. Verder heb ik het enorm naar mijn zin met Daniël en Lorenzo. Naast de humor en gezelligheid leer ik veel van ze. Ook vind ik de combinatie van marketingactiviteiten en het contact met klanten erg leuk. Het ene moment schrijf je content over de automotive sector en het volgende moment ben je bezig om de beste leaseofferte te regelen voor de klant. Deze afwisseling zorgt voor veel werkplezier en dat ik de materie snel eigen kan maken.’
‘Het snelle schakelen en vlotte besluitvormingsproces bij You Leasesupport is een verademing!’
Welke ervaring uit je eerdere marketingrol kan je goed toepassen bij You Leasesupport?
‘In mijn vorige job stuurde ik als marketing manager een team aan. Hierdoor was ik vaak meer bezig met vergaderen, plannen maken en gesprekken voeren. Nu mag ik zelf lekker hands-on aan de slag en dat vind ik stiekem ook wel weer heel leuk. Daarbij is het snelle schakelen en vlotte besluitvormingsproces bij You Leasesupport een verademing en kan ik het strategische deel van mijn vorige functie ook zeker kwijt. De afgelopen maanden heb ik een uitgebreide analyse gedaan van de markt en een marketingplan geschreven, waar we in 2024 op verder kunnen bouwen. Samen met Nextbuzz en Modaco zijn we goede stappen aan het zetten. Het is heel fijn om met hen te sparren en samen te werken. Hierdoor heb je het gevoel dat je nog steeds marketingcollega’s om je heen hebt.’
En met welke marketingactiviteiten ga je dit jaar aan de slag?
‘Dankzij Modaco hebben we een uitgebreide contentkalender voor 2024 waar we concreet mee aan de slag kunnen. Daarnaast gaan we de website steeds verder optimaliseren en aan de slag met google ads. Ook zal er in 2024 een nieuwsbrief worden gelanceerd die we een aantal keer per jaar gaan delen met onze klanten. Kortom, genoeg te doen bij You Leasesupport.’
Lorenzo, de slotvraag is voor jou: waar hoop je eind 2024 op te kunnen proosten?
‘Allereerst op onze gezondheid! Daarnaast op een jaar waarin we nog meer bestaande en nieuwe klanten blij hebben mogen maken met ons onafhankelijke leaseadvies.’